Isabelle Solhamre året Hans Björeman stipendiat

Postat
Helena Björeman och Isabelle Solhamre vid stipendieutdelningen under Midsommarafirandet på Krokhagen

Under midsommarfesten på Krokhagen delades det ena av årets stipedie till Hasse Björemans minne ut.
Stipendiet delas varje år ut till två ungdomar, en inom fotbollssektionen och en inom skidsektionen, som i Hasses anda kämpar väl utifrån sina förutsättningar och är en god kamrat. Ledare och tränare ur respektive sektion utser stipendiaterna. Stipendiet består en minnesgåva, ett presentkort och ett diplom.

Årets stipendiat inom skidsektionen är Isabelle Solhamre som fick ta emot minnesgåvan, presentkortet och diplomet av Helena Björeman.

Så här lyder motiveringen som Helena Björeman läste upp på midsommarfesten:

Årets stipendiat har en enorm rörelse- och aktiveringsglädje och räds inte att prova på vad än som bjuds längs sin väg.

Problem är till för att lösas och hinder kan man gå runt – ja, frasen ”ingenting är omöjligt” bleknar i jämförelse med din attityd och positiva inställning.
Att du dessutom försöker möta alla utmaningar med ett leende gör dina prestationer än större.

Alla de här egenskaperna gjorde att du till vår stora glädje kom tillbaka till Skidkul och skidspåren i vinter igen efter några års extremt tuffa utmaningar och stora förändringar.

Du har imponerat stort på såväl storögda små skidkulare som vuxna ledare och föräldrar och verkligen bevisat att det i Kimstad finns snöglädje på längden för alla!

Du är ett stort föredöme och en förebild där du verkligen personifierar ditt namn – du strålar som en sol och frikostigt delar med dig av din energi och värme samtidigt som du hamrar dig fram och krossar varje sten som kommer framför dig.

Isabelle Solhamre, du är mycket väl värd Hans Björemans stipendium. Du kommer ta dig vart än du vill och vi är inte förvånade om du snart står på Sveriges högsta topp!

När Isabelle såg att föreningen och skidcentret erbjöd möjligheten till skidåkning i sitski var hon en av de första skidåkarna på den tidiga snöpremiären för att testa. Det gick så bra att veckan efter var hon åter igen med på Skidkul efter några års frånvaro
Mamma Caroline och Isabelle strålar ikapp med solen under premiären av kombinationsmotionsloppet Barnens Vasalopp och De Storas Skidtur

Stort grattis Isabelle önskar Kimstad GoIF Skidcenter och Skid- och motionssektionen!